Il se trouve sur Pinterest parmi les tres nombreuses photos consacrées aux U-Boote, une photo ou l'on voit sur le pont d'un U-Boot pres du kiosque le container qui abritait l'autogyro Fa330
https://www.pinterest.fr/search/pins/?q ... &term_meta[]=autogyro%7Ctyped&term_meta[]=fa%7Ctyped&term_meta[]=330%7Ctyped
sans moteur, tiré par le U-boot en avant toute pour se servir de l'autogiration grace au vent relatif ainsi créé, il necessitait un pilote habile et surtout des conditions météo particulièrement propice et en effet son utilisation fut anecdotique :
As Allied air cover in other theatres of the war was considered too much of a threat, only U-boats operating in the far southern parts of the Atlantic and the Indian Ocean used the Fa 330. Despite its advantages, the use of the Fa 330 resulted in only a single sinking when U-177 used one to spot, intercept and sink the Greek steamer Efthalia Mari on 6 August 1943.[3]
The Allies came into possession of an Fa 330 in May 1944 when they captured the U-852 intact.[4] After the war, the British government did successful experiments towing Fa 330s behind ships and jeeps, but the development of the helicopter quickly occupied the attention of the military.
U-boats that deployed Fa 330 kites included at least U-177, U-181, and U-852
About 200 of the Focke-Achgelis Fa 330 series autogyros were produced by Germany
http://www.aviastar.org/helicopters_eng/focke_330.php
Les articles parlant du Fa330 sur le web sont presque aussi nombreux que sa production (200), et en total contradiction avec le nombre de fois ou il servit et son efficacité réelle