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Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Une question sur un blindé, une arme, du matériel, un canon, un véhicule, une locomotive de la seconde guerre mondiale?
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MODERATEUR: Marc_91

Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 1  Nouveau message de carcajou  Nouveau message 18 Avr 2010, 13:42

Pouvez-vous me dire ou fut utilisé La Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7 avec succes ? Contre qui ? Par qui ? Ou au juste?

Il y a bien un cours article dans Batailles et Blindés no 35, p.4 et 5, mais c'est très vague.

Merci!


``Aucun ``fils de p...``n'a jamais gagné une guerre en mourrant pour son pays. On gagne une guerre en faisant ce qu'il faut pour que ``le fils de p...`` d'en face meure pour son pays``. ( No son of a bitch ever won a war by dying for his contry, you win a war by making what it needs so that the son of a bitch in front of you die for his country).- G.Patton.

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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 2  Nouveau message de Audie Murphy  Nouveau message 18 Avr 2010, 21:40

Elle a été utilisée avec succès par le prof contre les élèves dans une dictée... :mrgreen: :arrow:
You'd better run for cover before I start to smile...

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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 3  Nouveau message de maurice05  Nouveau message 19 Avr 2010, 11:03

Bonjour,

Voici ce que j'ai trouvé sur WIKI

La Kramer X4 (aussi connue sous le nom de code RK 344 pour Ruhrstahl-Kramer, à Bielefeld-Brackwede) était un missile air-air développé en Allemagne par Max Kramer pendant la Seconde Guerre mondiale. Sa conception débuta en 1943 et à la fin de la guerre, environ 1300 exemplaires avaient été fabriqués [1].

Elle était destinée à permettre aux chasseurs d'attaquer les bombardiers Alliés à partir d'une distance de sécurité impossible à atteindre avec les armes de bord conventionnelles. Elle était téléguidée (filoguidée) par le pilote du chasseur au moyen de deux fils se dévidant. Les bobines étaient intégrées dans des nacelles carénées situées aux extrémités de deux des quatre ailettes. Pour améliorer la stabilité de la trajectoire, la fusée avait une période de rotation de 60 tr/min autour de son axe longitudinal. Un dispositif automatique convertissait les signaux de commande en débattements de gouvernes en tenant compte de la rotation. Le pilote dirigeait la fusée en la maintenant alignée sur la cible en se servant de dispositifs pyrotechniques traçants disposés aux extrémités des deux autres ailettes pour la suivre dans l'obscurité.

Le principe (amélioré) de ce missile se retrouvant dans les engins franco-allemands HOT et MILAN, ceci laisse supposer que l'Opération Paperclip n'a pas seulement profité aux USA (voir aussi Wernher von Braun, Flettner, SNCASE SE 3000).

La Kramer X4 était essentiellement réalisée en aluminium avec certaines parties en contreplaqué. L'explosion était activée par des détonateurs acoustiques réagissant au bruit des avions visés.

Plusieurs tirs d'essai furent réalisés au sol et à partir d'avion mais elle ne fut pas mise en œuvre au cours de la Guerre.


 

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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 4  Nouveau message de maurice05  Nouveau message 19 Avr 2010, 11:07

pardon j'ai envoyé le teste sur le missile air-air

voici le sol-sol antixhar X7

X-7 anti-tank missile
Primary Function: anti-tank guided missile
Power Plant: solid rocket motor
Length:
Diameter:
Wing Span: 0.726 m
Launch Weight: 9 kg
Speed: 245 m/s
Warhead: 2.5 kg hollow charge.
Range: 1,000 m
Fuzes: impact (?)
Guidance system: MCLOS visual guidance with wire control
Unit Cost:
Date Deployed: never


 

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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 5  Nouveau message de carcajou  Nouveau message 19 Avr 2010, 11:41

Merci Maurice05 pour ta réponse. L'article parle d'essais sol-sol contre les russes à l'est... Avec succès contre les chars t-34 et les stalines. On parle aussi des américains qui auraient fait main basse sur les plans et quelques prototypes.


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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 6  Nouveau message de maurice05  Nouveau message 19 Avr 2010, 14:35

Voici encore un article en anglais, certains disent quelle ait été utilisée en 45 sur le front de l'est mais on ne peut pas le retracer.......

Panzerabwehrrakete X-7 Rotkäppchen
Another most advanced weapon conceived by the germans in WW II was the Panzerabwehrrakete X-7 ("tank defense rocket") anti-tank guided missile, nickname Rotkäppchen ("little red riding hood"), project number 8-347. Developments for a guided AT missile begun as early as 1941 when BMW (the car company) offered the weapon to the army's weapons bureau. Because of the then generally good military war situation the army wanted to save the projected development costs of 798,000 RM. In 1942 Dr.Kramer of the german research institute for aircraft developed rocket engines for weapons that resulted in the X-series of guided bombs and precision weaponry of which the X-7 was the smallest family member.
The first prototype was followed by a larger production model with a changed detonator for the shaped charge of 2.5 kg. The back part of the main body (length 46.5 cm; diameter 15 cm)contained the two-stage solid fuel rocket engine 109-506 developed and made by the company WASAG. The wings were swept forward and had wingtips which housed the guidance wires, wingspan was 60cm. The small elevator/steering rudder assembly was set off 13.2 cm of the main body's axis. Total length including the protruding detonator cap (diameter: 3.8 cm) was 95cm. The fully loaded Rotkäppchen weighed 9kg.
The missile was to be launched from a start rail tripod that was 150cm long and weighed 15kg. the missile's rocket engine was ignited with a 300V battery. This fired the 2g gunpowder positioned in the two hollow half rounds of the gyro stabilizer. the explosion gases exited through two tangential openings and immediately brought the gyro to operating speed. Then the 3kg of propellant of the first stage of the rocket engine were ignited. They developed 68kp thrust and accelerated the missile to it's flight speed of 98m/s in 2.5 sec.
In flight the X-7 rotated around it's axis at a rate of two rotations/sec. Guidance commands from the gunner were transmitted over the two wires, one for longitudinal and one for lateral corrections. A delay mechanism let the steering rudder of the elevator only work when it was in the right position for the respective command, in other words, the elevator worked both as a (longitudinal) elevator and a (lateral) rudder. Guidance was achieved through optical tracking of the small tracer in the rear of the rocket that was to be kept superimposed over the target by the gunner's commands until it impacted (a method still in use today and known as CLOS for command-line-of-sight).
The second stage of the rocket engine developed a thrust of 6kg for 8sec. This sufficed to keep up a speed of over 300km/h and reach a range of 1200m. The shaped charge warhead was strong enough for all known tanks of that era.
A trial was undertaken on September 21st 1944 with seven X-7 missiles. Because of the unusual and unfamiliar flying characteristics the first four weapons had ground contact after some distance and therefore crashed. On the next two the rocket engine exploded on the way to the target. The last Rotkäppchen flew all the way and hit the target tank at a range of 500m dead center.
Only about 300 X-7 Rotkäppchen were completed; mass production was planned and had already started at the companies Ruhrstahlwerke in Brackwede and the Mechanische Werke in Neubrandenburg. Many almost finished weapons were captured by the allies.
It is unclear whether the combat trial at the front took place or which results it had.

Amicalement Georges


 

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Re: Utilisation Panzerabwehrrakete Ruhrstahl X-7

Nouveau message Post Numéro: 7  Nouveau message de carcajou  Nouveau message 19 Avr 2010, 20:38

Merci encore pour ton aide Maurice05, bonne journée.

carcajou


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